Re: UKE a mali operatorzy...

Autor: Masterson <masterson_at_vp.pl>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 22:53:12 MET

> Co na to zrobią wszyscy pozostali, czyli wszyscy opowie, którzy mają swoje
> sieci osiedlowe/miejskie (podobno 30 czy więcej % rynku): nic, internetu
> po
> tyle nie kupią żeby konkurować pasmem, sieci nie rozbudują, bo za co,
> padlina
> powolna?

Nie sądze, że takowe sieci "padną" sam jestem użytkownikiem jednej z nich
(może i nie jest to mała sieć, ale też nie należy do największych). Za cenę
49 zł przy umowie na czas nieokreślony mam zapewniony transfer 4 Mbit/s, a
ten i tak przekracza conajmniej 6 Mbit/s. Jest totransfer przeznaczony na
WWW pocztę i FTP. Osobno idzie transfer na p2p gdzie mam też 4 Mbit/s, i tak
samo jak w powyższym przypadku osiągam transfery wyższe. Upload na pozimie
2 Mbit/s , na p2p mniej bo około 1 Mbit/s. W cenę wliczony zewnętrzny, stały
adres IP. Co mam czego nie mają duziu dostawcy?
- Serwer DC++, na którym mam transfery około 7 MB
- Grę po sieci lokalnej (ktoś powie, że też można przez internet, w sumie ma
rację, ale w niektore gry da się grać tylko po LAN'ie). Ktos powie: hamachi,
wg mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie gdyż czasami pingi potrafią zabić
przyjemność z grania ;)
- Admini sieci podchodzą do każdegoi klienta indywidualnie i rozwiązują
każdy problem sumienie, a nie załątwiają wszystko "masowo", w związku czym
wszystko trybi jak należy :D
- W sieci wycięte są porty, przez które sieją się same śmieci (wiruchy,
spyware, itp.), tepsa ostatnio coś tam zablokowała, ale to tylko na DSL (o
ile się nie mylę)
- Dobrze skolejkowany ruch na serwerze zapewnie mi komfortowe korzystanie z
WWW, FTP, poczty, p2p, radia na raz bez obawy o to, że coś nagle zacznie się
ciachać. Nie muszę do tego stosować NetLimitera, itp.

Pozdrawiam