Re: KTORY PROVIDER najlepszy dla VoIP ??

Autor: sdo3 <sd03_at_o2.pl>
Data: Wed 20 Dec 2006 - 20:26:00 MET

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:embrul$s3h$1@news.lukawski.pl...

> b) mimo sympatii do o2.pl odradzam tlenofon, sprzedałem wiele urządzeń
> umożliwiających korzystanie ze skype'a lub SIP'a via zwykły telefon,
> otrzymałem sporo uwag co do jakości tlenofonu, niezależnie od łącza jakie
> posiada klient. Zaprzyjaźniona firma używa tego od roku, ocena raczej
> negatywna (w praktyce często przerywa, rozmówca Cię nie słyszy itp). Ze
> skype bywa lepiej, ale to nie SIP (więc nie kupisz tu taniej brameczki
> VoIP - konieczność włączonego kompa). Osobiscie korzystam z platformy
> Innotela (IPFON) - rozmówcy nie poznają, że to VoIP - czyli ok.

> [...]

No to może się coś mocno poprawiło, bo ja właśnie testuję darmowe połączenia
przez Tlenofon. Trwa tam promocja świąteczna darmowych połączeń na wszystkie
komórki i stacjonarne w zamian za odsłuchiwanie reklam i jakość jest
idealna. Płatne, bez reklam również jakość idealna. Z tego co wiem to IPFON
(w przeciwieństwie do Tlenofonu) nie wspiera też IAX2 i nie można się
podłączyć np. asteriskiem. Ja w każdym razie korzystam z Linksys PAP2T i
bardzo sobie chwalę. Poza tym w przypadku Tlenofonu masz w panelu
użytkownika wykresy strat pakietów, opóźnień, jittera dla każdego
połączenia. Więc ewentualnie widać skąd problemy w jakości.