Re: KTORY PROVIDER najlepszy dla VoIP ??

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 20 Dec 2006 - 18:29:56 MET

sheer wrote:
> Jak *AsterCity* się sprawuje kiedy chodzi o używanie *Skype* , *Tlenofona*
> czy innego IAX/SIPa?
>
> Zwłaszcza przy rozmowach za granicę...
>
> Jak miałem *Chello* to było OK, potem się przesiadłem na coś innego i widzę,
> że pomimo dużo większej szybkości na HTTP (u obecnego mojego isp) to jednak
> jakość rozmów VoIP jest dużo gorsza...
>
> Wcale nie jestem pewien czy powrót do kablówki - tym razem do Astera - nie
> będzie kolejnym rozczarowaniem...

Masz tu co najmniej dwa czynniki:
a) provider
b) operator VoIP

a) najprościej powiedzieć duzi, ze sprzętem odpowiedniej jakości i
oczywiście łączami. Najistotniejsza jest tu najmniejsza stratność i
opóźnienia, osiedlówki, radiówki mogą być bardzo różne - zazwyczaj
tragiczne. Tepsowate DSL'e, chello - na tym sprawdzałem przez dłuższy
czas jest ok (co nie wyklucza innych)

b) mimo sympatii do o2.pl odradzam tlenofon, sprzedałem wiele urządzeń
umożliwiających korzystanie ze skype'a lub SIP'a via zwykły telefon,
otrzymałem sporo uwag co do jakości tlenofonu, niezależnie od łącza
jakie posiada klient. Zaprzyjaźniona firma używa tego od roku, ocena
raczej negatywna (w praktyce często przerywa, rozmówca Cię nie słyszy
itp). Ze skype bywa lepiej, ale to nie SIP (więc nie kupisz tu taniej
brameczki VoIP - konieczność włączonego kompa). Osobiscie korzystam z
platformy Innotela (IPFON) - rozmówcy nie poznają, że to VoIP - czyli ok.

Z asterem nie mam doświadczeń, także trudno mi powiedzieć coś więcej.

pozdrawiam

FUT: pl.internet.pomoc

--
Rafał Łukawski