Re: ceny za BGP, np w TP w porównaniu do innych operatorów

Autor: icek <icafe_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 12:14:40 MET

Tomasz Śląski napisał(a):

> Większość operatorów nie pobiera dodatkowych opłat za routing BGP.
> Netia+Futrzaki, GTS+Energis i Crowley nie pobierają, nie wiem jak jest z
> Dialogiem i Kolejorzami.
Dialog kasuje, 12% za BGP na cały świat, opcja samo pl albo sama
zagranica jest tańsza

> Być może TP wychodzi z założenia, że BGP+PI oznacza wolnośc wyboru, za
> którą każe sobie sowicie dopłacić - no bo weźmiesz takiego WWW accessa z
> adresami np /23 PA od TP i weź to potem po kilku latach przeadresuj na
> innego opa albo na PI... A przy BGP i adresach PI pstryk i zmieniasz opa
> jak rękawiczkę ;-)
właśnie, wolność wyboru
ja rozumiem, jeśli by chcieli pobrac (tak jak teraz) opłatę jednorazową
1kzł, niech im będzie, ale 490zł za BGP lub duuuzo wiecej jesli worl access?
zastanawiam się, czy UKE może się tym zająć. To jest naprawde
wykorzystanie pozycji dominującej na rynku.

--
pozdros
icek