Re: ceny za BGP, np w TP w porównaniu do innych operatorów

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_simdata.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 12:08:27 MET

Użyszkodnik icek napisał:
> Witam,
> czy ktoś się może zastanawiał, czy ceny za BGP w TP nie są zawyżone?
> tzn. na pewno są za wysokie, dla FR 490zł/m-c BGP World, BGP World z ATM
> jest duuuużo droższe niż Web Access.
> Zastanawiał się ktoś, czy może UKE może to jakoś ugryźć?
> Bądź co bądź jest to wykorzystywanie pozycji znaczącej/dominującej
> operatora.
> Dlaczego o tym pisze? Próbowałem negocjować ceny z TP, kilka spotkań z
> dyrektorami regionu i niestety, nic, za BGP płacić ostro trzeba :(
> [...]

Większość operatorów nie pobiera dodatkowych opłat za routing BGP.
Netia+Futrzaki, GTS+Energis i Crowley nie pobierają, nie wiem jak jest z
Dialogiem i Kolejorzami.

Być może TP wychodzi z założenia, że BGP+PI oznacza wolnośc wyboru, za którą
każe sobie sowicie dopłacić - no bo weźmiesz takiego WWW accessa z adresami
np /23 PA od TP i weź to potem po kilku latach przeadresuj na innego opa
albo na PI... A przy BGP i adresach PI pstryk i zmieniasz opa jak rękawiczkę
;-)

--
TOM
ORG-PGiw1-RIPE