Re: uzaleznienie od gemiusa

Autor: gefek <the_wizard_at_spamunieprzyjmuje.wp.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 15:29:23 MET

In news:1163812799.707247.242310@b28g2000cwb.googlegroups.com, SW3 wrote:
> Parę lat temu była tu na ten temat dyskusja. Wczorajsza awaria
> zasilania w stolicy pozwoliła zaobserwować to w praktyce.
> Działanie strony zależy nie tylko od serwera na którym jest strona
> ale i od serwera gemius.pl obsługującego skrypty zliczające
> odsłony. Jak serwer gemiusa działa wolniej to wszystkie strony się
> wolniej wczytują. A jak wcale nie działa to nagle przestaje działać
> połowa polskiego internetu.
> A wystarczyło by wstawiać te skrypty na koniec stron - wtedy tylko
> strony zależne od javascriptu byłyby opóźniane, a pozostałe
> [...]
Ja już od dawna (grubo ponad rok) adblockiem+ blokuję wszystko co ma w
nazwie gemius. Jak się doda trochę innych regułek (do adblocka), to np.
strona jednego z większych polskich portali otwiera się w czasie około 4-5
razy krótszym niż przy wyłączonym adblocku :)
Ktoś może być ciekawy dlaczego... otóż już dawno zauważyłem, że niektóre
strony się strasznie długo otwierają i jakoś skojarzyłem ten fakt z
kawałkami kodu zawierającymi słowo "gemius", które też pojawiało się w
nestat. Najpierw w jednym pliku dopisałem sobie linijki typu:
127.0.0.1 hit.gemius.pl

Ale ciągle grzebanie w takich plika jest trochę niewygodne, a adblock
spisuje się bardzo przyzwoicie.
Niestety w dzisiejszych czasach na automaty trzeba odpowiadać automatami,
innego wyjścia nie ma.
Nieuświadomionym polecam przeglądarkę Firefox i rozszerzenie o nazwie
Adblock Plus. Brak reklam na prawdę potrafi przyspieszyć oglądanie stron.

--
 Grzesiek