Re: Dot. Nowy cennik laczy dzierzawionych TPSA - PROCEDURA

Autor: Jarek Pudelko <jarek.pudelko_at_ceti.pl>
Data: Fri 27 Oct 2006 - 13:59:36 MET DST

Wemif napisał(a):

> Jesli ktos przygotowal takie pismo, sugeruje je opublikowac, wtedy jest
> szansa, ze wiecej firm wysle je do UKE.

No Panowie to nie takie trudne pismo. I tak go nikt nie bedzie
analizowal - chodzi tylko o sam fakty wyslania go. Skoro UKE zna sprawe
to sama tresc nie jest najistotniejsza o ile bedzie na temat.

Na przyklad tak:

Niniejszym chciałbym złożyć skargę na ostatnie działania Telekomunikacji
Polskiej S.A. (TP), mające na celu drastyczną podwyżkę cen łączy
dzierżawionych, wykorzystywanych do przesyłania danych i uzyskiwania
dostępu do Internetu od operatorów konkurencyjnych.

        W dokumencie opisującym pierwsze decyzje Prezesa UKE, z maja 2006
czytamy, że zostanie wprowadzona obniżka cen łączy dzierżawionych,
natomiast z nowego cennika (który ma wejść w życie od 1 stycznia 2007)
wynika, że cena zwykłego łącza miedzianego (chociaż TP przeróżnie je
nazywa, począwszy od telefonicznych przez teleinformatyczne na cyfrowych
kończąc – a jest to ta sama para przewodów) pomiędzy moją firmą a
serwerownią (węzłem) operatora wzrośnie kilkakrotnie (konkretnie z
29zł/mc aż do 255zł/mc). TP motywuje tą podwyżkę koniecznością
dostosowania ceny usługi do kosztów jej świadczenia co wydaje się być
mocno naciąganym usprawiedliwieniem tak ogromnego wzrostu ceny.
W ramach „rekompensaty” TP proponuje skorzystanie ze swojej własnej
usługi (DSL TP), której cena, po podwyżce cen łączy będzie faktycznie
atrakcyjna, jednak jej jakość w porównaniu do usług konkurencyjnych
dostawców pozostawia wiele do życzenia, pomijając już fakt, ze wysyłanie
do klienta pisma w stylu „albo nasza usługa albo Was załatwimy” jest co
najmniej nieetyczne.

        Moim zdaniem jest to bezpośredni atak w konkurencyjnych operatorów,
niezgodny
z zasadami uczciwej konkurencji i przy wykorzystaniu pozycji operatora
dominującego.

blebleble....

--
Jarek Pudelko