Re: Ile trwa propagacja delegacji domeny?

Autor: Tomek Jarzynka <tomee_at_ZMIEN-tlen-NA-kadu.tlen.net>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 17:23:48 MET DST

Nudna wrotka - wer napisal w <ehfts1$1ni$1@news.supermedia.pl>:

> NASK robi restarty rowniez miedzy 12:00, a 13:00. Nie ma nigdy pewnosci
> o ktorej dokladnie. Samo rozgloszenie bedzie szybkie. Nie 24 godziny, bo
> to nowa domena i serwer providera odpyta sie o strefe, ktorej nie zna. W
> przypadku zmian w strefie zmiany moga sie dlugo propagowac. Niestety
> TPSA, Aster i jeszcze kilka innych firm ignoruje zapisane ttl dla
> strefy. Strefa z TTL 3600 jest odswiezana po 24 godzinach.

Dzieki za odpowiedzi, strefa sie juz wydelegowala ;)
Pozwole sobie tez przekleic pytanie, ktore zadalem na pl.comp.sieci, bo
moze to miejsce jest odpowiedniejsze:
#v+
mam takie pytanie: jest sobie strefa S, której primary SOA i
NS jest host X, a secondary NS host Y.
Co stanie sie, jesli host X nie bedzie odpowiadal, od jakich
wartosci zalezy, jak dlugo host Y bedzie udzielal informacji
o strefie?
Oraz od jakich wartosci zalezy czestotliwosc odpytywania
serwera X przez inne serwery o strefe, czyli czas w jakim
odpowiadaja tym, co maja w cache zamiast pytac serwera X?
#v-

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net
"Dzięki crontab możemy spowodować, aby codziennie o północy budziły się