Re: Ile trwa propagacja delegacji domeny?

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 16:09:25 MET DST

Adam Szendzielorz napisał(a):

> NASK restartuje swoje DNSy codziennie ok godziny 17-18. Czasem robi to
> dodatkowo rano, ale tylko czasem. Tak wiec domena powinna zaczac Ci dzialac
> ok godziny 18-19.

NASK robi restarty rowniez miedzy 12:00, a 13:00. Nie ma nigdy pewnosci
o ktorej dokladnie. Samo rozgloszenie bedzie szybkie. Nie 24 godziny, bo
to nowa domena i serwer providera odpyta sie o strefe, ktorej nie zna. W
przypadku zmian w strefie zmiany moga sie dlugo propagowac. Niestety
TPSA, Aster i jeszcze kilka innych firm ignoruje zapisane ttl dla
strefy. Strefa z TTL 3600 jest odswiezana po 24 godzinach.

wer