Re: UKE a Internet - widok przez dziurk od klucza

Autor: futszaK <futszak_at_post.pl>
Data: Sat 21 Oct 2006 - 09:23:17 MET DST

Dnia Fri, 20 Oct 2006 23:31:54 +0000, Andrzej.K napisał(a):

> Czy jest rozwiązanie takie, żeby mogło się to opłacać? Jest. Pierwsze kosztem
> jakości - zamiast używać sprzętu klasy choćby quasi-operatorskiej uzyjmy WiFi
> 802.11b/g na 2,4 GHz. Tyle, że wtedy każdy abonent będzie z utęskieniem
> czekał na Neostradę, ktora działa.

Nieprawdą jest jakoby

Z doświadczenia wiem że klienci jakoś niechętnie zmieniają operatora,
nawet jeśli weszła neostrada która działa, bo jak się ostatnio
okazało też nie zawsze działa (ostatni kilkugodzinny pad neo gdzie DSLe
nie działały przez 10 minut), umowy na neo są skąplikowane, sprzedawcy
usługi podejrzanie mili i upierdliwi co budzi podejrzenia, zaś z tego co
zauważyłem potrafią sprzedawać usługe w miejscach gdzie nie ma
możliwości technicznych jej świadczenia.

Jak jesteśmy przy technikaliach to na ZAPADŁYCH WIOSKACH dostęp można
bez problemu realizować na 802.11b/g chociażby z powodu taniości
zestawów klienckich z wyjściem ethernet,czy też małej ilości
potencjalnych zakłóceń. Ostatnio stawiałem stacje bazową na
802.11b/g, zrobiłem skan eteru i myślałem że coś nie jest tak bo nie
wykryło mi nic w okolicy, a widoczność stamtąd na kilka ładnych
kilometrów. Obecnie mam tam zapiętych kilku klientów z czego
najbliższy z odległości 1.5km a najdalszy z odległości 3km i chodzi.
Dosył do stacji bazowych bez
problemu można realizować z użyciem 802.11a w topologii punkt-punkt i
nie oszukujmy się, przy obecnym trendzie do sprzedawania łącz o coraz
większych predkościach (vide 1 megowa neostrada za 28zł) jest to jedyna
możliwość żeby usługi o zbliżonej prędkości sprzedawać na zadupiach
takich jak jedna wioche a w niej 10 domków z czego 3 chcą mieć Internet.