Re: Dziwne działania Pro-Futuro

Autor: Paweł Małachowski <pawmal_at_to-i-tak.niewazne>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 17:42:06 MET DST

Marcin Kwiatkowski wrote:

> [...]
> flag SYN z jednej doby zajmują 60mln. linii. Więc żeby wychwytywać
> takich ludków musiał bym nic innego nie robić tylko czytać logi, żeby
> _może_ po tygodniu namierzyć jednego dymiącego. Inaczej gdyby wszyscy
> mieli adresy publiczne. Wówczas, jak jakiś ptyś trafi na spamtrapa, to
> DOKŁADNIE wiem kto (i w ciągu 10 sekund znika mu usługa SMTP).
> Postawienie własnego proxy SMTP też nie jest najlepszym rozwiazaniem,
> ponieważ nie każdy serwer przyjmie połączenie z proxy (owszem, były
> takie próby, ale bardzo dużo klientów narzekało na niedziałającą

Jakie 60mln linii? Co Ty p...sz?

Kto Ci każde dociekać na podstawie raportu SpamCopa konkretnego
użytkownika odpowiedzialnego za konkretnego spama?

Tu działa statystyka. Masz x misiów, którzy spamują. Tak, wiadomo,
że w dzisiejszych czasach w dużej sieci nie da się dojść do x=0.
Wystarczy, że zaczniesz podglądać ruch bieżący i wycinać ich
sam, bez czekania na raporty SpamCopa. Jest spora szansa, że
przy okazji załatwisz i tego, na którego przyszedł raport...

Popularne systemy operacyjne jak Linux czy *BSD umożliwiają Ci
limitowanie liczby połączeń na określony port. Nawet jak masz
rutery sprzętowe (jakoś wątpię), to możesz zrobić port monitoring
i sniffować ruch np. wyłapując rate'm na porcie 25 hosty wysyłające
za dużo pakietów SYN na minutę. Potem możesz tym nakarmić firewalla
i wygenerować misiowi przekierowanie WWW na stronę z monitem.

> się nie będę. Zapraszam do firmy i oferuję miesięczną pensję za
> rozwiązanie problemu. Bo kilka niezależnych osób po zapoznaniu się z

A może być student, zdalnie?

--
Paweł Małachowski