Re: Neostrada siedliski em wirusów sieciowy ch

Autor: Jakub Wartak <vnull_at_4web.pl>
Data: Mon 21 Aug 2006 - 10:04:23 MET DST

robbo2k wrote:

> Przyklady ? Wiem wiem emule :) Przejscie do NATa jest banalne
> obnizyc cene neo o 25% o ile user stanie za NATem w tym ograniczenia
> portow w imie bezpieczenstwa. Nie pojda na to ?

Nie chodzi o to - beda luzery jeczec ze musi kupic dodatkowa usluge zeby
sobie 'pograc'.

Drugi hint: jak ktos robi abuse np. na jakims serwerze gier. Bana dostaje
cale IP uzywany do NATa i nie dziala powiedzmy kilkuset osobom przez 1
osobe => skargi do dzialu reklamacji itd...

> A na grzyba ci port skoro w moich logach wiem ze to 10.13.16.15 chcial
> pomacac 82.219.xxx.xx

Zle. Wyobraz sobie ze masz portal typu wp.pl i kilkuset userow natowanych
pod 1 adres IP. Jeden z twoich userkow wlamuje sie tam/pisze o niewawisci
rasowej/etc. Trwa to ~5 min. Portal nie loguje src_port, tylko URLe, ty zas
nie logujesz URLi bo to zbyt obciazaloby routery. Wyjsc z twojej sieci do
tego IPka jest tak na poziomie: ~3 na sekunde ( TCP SYN na dst_port 80 ).
Nawet majac czas synchronizowany z logow u ciebie i na portalu przez NTP na
nie wiele one sie zdadza, bo nie jestes w stanie wskazac jednoznacznie
adresu za NATem ( jedynie grupe adresow ).

--
Jakub Wartak
http://vnull.pcnet.com.pl/