Re: AC-X

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Sat 12 Aug 2006 - 16:28:30 MET DST

> - cena 990 zł "za port" i 50mbit ruchu do polskich providerów. Ale -
> których providerów? Wszystkich? Czy tylko tych co wyrażą na to zgodę?
> Średnio widzę by np netia/gts wymieniali bezpłatnie (no.. prawie) ruch z
> osiedlówką z 2 bloków połączonych tsunami((C) rjw). Ale może?

wiesz co, to jest tak ze taki ATMAN ma peeringi z innymi na tyle otwarte że
GTS/Netia łyka od ATMana wszystko co ten mu poda. ATMan łyka od GTS/Netii
wszystko co mu podadzą. Oczywiście w interesie ATMana GTSu Netii nie jest
wysyłanie
po stykach peeringowych zagranicy i tego za co muszą sami płacić więc tego
w peeringu nie dostaniesz.
Styki peeringowe są /powinny być bezpłatne.

Tak więc - jeżeli ddana osiedlówka na 2 blokach spiętych tsunami ma własnego
ASa i rozgłasza się w publicznym BGP, po dopięciu do ATMana będzie
rozgłoszony
wszędzie - między innymi do GTS/Netia.
Podobnie jest z PL-IX, WIX czy innymi. Oczywiście działa tutaj 8 warstwa
ISO/OSI, polityczna.
Dany operator może nie chcieć się z kimś peerować - bo nie - i takie jego
prawo.

> - jeżeli tam ma być 50mbit ruchu do polskich providerów to czego dotyczy
> "dodatkowa opłata za pasmo międzymiastowe"(żółta linia na
> http://www.atm.com.pl/atmsa/images/pages/of_ac-x_wezel_d.jpg)

przypuszczam ze chodzi o te >50Mbit do innych operatorów i innych
uczestników w innych miastach.

> - jak to technicznie jest realizowalne? Brak informacji na temat punktów
> styku w miastach, gdzie one występują, ew możliwości "fizycznego"
> podłączenia się (w moim wypadku w Poznaniu)

w poznaniu zdaje się ma być o ile już nie jest PL-IX.

> - ktoś wogóle z tego korzysta?
nie wiem, ja korzystam z PL-IXa oraz za chwile z WIXa (jak się patchcord
naprawi).
Bardzo fajna sprawa.

aa, w PL-IX też będziesz płacić za pasmo międzymiastowe. Niestety ktoś to
musi utrzymać
i płacić za gigabit do wwy...

Marcin