Re: Co robicie z klientami wysylajacymi spam ?

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Tue 04 Jul 2006 - 06:12:35 MET DST

Tomasz T. Ciaszczyk wrote:

> I sa (mniej lub bardziej kompletne):
> dynablock.njabl.org
> dynamic.dnsbl.rangers.eu.org (chwilowo wylaczone).
> itd.
>
> Powoli standardem jest nie przyjmowanie maili z dynamicznych IP bez
> autoryzacji.

W zasadzie jest standardem. Nikt nie stawia serwera pocztowego na
dynamicznym IP. W regulkach mam accept po autoryzacji, a nastepnie
odwalenie wszystkiego z IP dynamicznych. Z roznych powodow (ale ten dosc
istotny) mam dziesiatki tysiecy odwalek dziennie. Sporo RBL-i listuje
adresy dynamiczne.

Niestety rekordzistami w wysylce spamu nie sa neo, tylko internet DSL, ktore
sa adresami stalymi, ale juz coraz wiecej osob ma pomysly blokowania tego
po domenie. Dzis w senderbase, miedzy innymi dzieki DSL tpsa miala pierwsze
miejsce.

--
Nie odpowiadaj na adres bofh@nano.pl
Pisz na arx-net@o2.pl