Re: u kogo najlepiej zarezerwowac .eu?

Autor: Arkadiusz Miskiewicz <arekm-at-pld-linux-org_at_domain.spam>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 13:18:48 MET DST

CookieMonster wrote:

> witam,
> planuje zakup domeny .eu Nie jest to domena, ktora kwalifikowala sie do
> okresow Sunrise, wiec musze zaczekac do 7 kwietnia. Wiem napewno, ze ta
> domena jest zainteresowanych wiele osob, bo np. w serwisie netartu juz
> ktos ja sobie zarezerwowal. ja tymczasem zarezerwowalem ja w home.pl
>
> jakie mam szanse, ze to akurat ja ja dostane?
> czy rezerwacja u wiekszej ilosci registarow ma sens?
> a moze jest juz jakas kolejka, w ktorej firmy rejestrujace sie znajduja?

Szanse bliżej nie określone - nie wiadomo ilu jest chętnych na taką samą
domenę.

Każda firma mająca status registrara eu (lista na eurid.eu) ma możliwość
wysyłania do 5 wniosków na sekundę. Największe szanse masz w tej firmie,
która ma u siebie jak najmniej wniosków (zakładając, że jest przygotowana
do wysyłania 5 wniosków na /s i tu sprawy nie zawali). [1]

Rezerwacja u większej ilości registrarów ma sens taki, że nie wiesz ile
wniosków jest u którego registrara... masz większe szanse trafić na
takiego, który ma mało wniosków w swojej kolejce.

Nie ma żadnej globalnej kolejki dla wszystkich registrarów - każdy ma swoją.
Eurid z kolei przyjmuje kto pierwszy ten lepszy przy dwóch warunkach: maks
5 wniosków na sekundę (nie ma równoległych połączeń - na raz można się
łączyć tylko 1 połączeniem), po każdym utworzeniu domeny eurid rozłącza
registrara.

[1] są firmy (np. w USA) które do euridu zgłosiły się formalnie w postaci
np. 20 firm (zapewne tylko na papierze) i tym samym mają możliwość
wysyłania 100 wniosków/s.

--
Arkadiusz Miśkiewicz, arekm.jabber.org, PLD/Linux