Re: "Open relaye" o2 - jak długo jeszcze trzeba to znosić?

Autor: Sławomir Kawała <slwkk_at_alternatywa.net>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 02:45:00 MET

On śro, 08 lut 2006 o 21:56 GMT, Marcin Ciesielski wrote:
> Dziwię się, dlaczego nikt nie jest w stanie wreszcie zrobić porządku z
> serwerami firmy o2.pl, które bez problemu przekazują e-maile ze
> sfałszowanymi nagłówkami - cokolwiek byłoby w nich wpisane, przechodzi

Hmmm, meczylem mx7.go2.pl i nic nie puszcza, chyba, ze jakimis bardziej
wyrachowanymi sposobami trzebaby sie posluzyc:

(...)
mail from:<kasia@o2.pl>
250 Ok
rcpt to:<slwkk@alternatywa.net>
554 <slwkk@alternatywa.net>: Recipient address rejected: Access denied
(...)

(...)
mail from:<admin@polska.pl>
250 Ok
rcpt to:<slwkk@alternatywa.net>
554 <slwkk@alternatywa.net>: Recipient address rejected: Access denied
(...)

Mnie za to wkurza co innego ostatnio... i praktycznie 99% adminow olewa
problem:

[slwkk@slawcio ~]$ host -t mx mbank.pl
mbank.pl mail is handled by 0 mail.bremultibank.com.pl.
mbank.pl mail is handled by 10 mx.bremultibank.com.pl.
[slwkk@slawcio ~]$ telnet mail.bremultibank.com.pl 25
Trying 193.41.230.201.25...
Connected to mail.bremultibank.com.pl.
Escape character is '^]'.
220 mail.bremultibank.com.pl
helo jo.pl
250 mail.bremultibank.com.pl Welcome jo.pl
mail from:<slwkk@alternatywa.net>
250 <slwkk@alternatywa.net> ... OK
rcpt to:<dsfhoijfoisj@mbank.pl>
250 <dsfhoijfoisj@mbank.pl> ... OK
data
354 Enter mail, end with "." on a line by itself
a tu paskudny spamer umieszcza spam
.
250 Mail accepted
quit
221 mail.bremultibank.com.pl closing Connection
Connection closed by foreign host.
[slwkk@slawcio ~]$

Spamerzy zaczeli wykorzystywac to, ze znaczna czesc mail serwerow nie
sprawdza w czasie trwania sesji czy uzytkownik docelowy istnieje,
wpisuja adres odbiorcy spamu jako mail from, jako docelowy nieistniejacy
adres i tak serwerek pocztowy banku wysyla nam spam (zalaczajac ponizej
info o delivery failure niby to nasz list, ktory wysylalismy ... z
oferta viagry), milutko jednym slowem.

ps. mbank pierwszy raz akurat sprawdzilem, o tak bo sie nawinal, ale
pewnie kwestia dnia, dwoch i przyjdzie do mnie ta zwrotka.

--
pozdr. Sławomir Kawała
JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net