Re: "Open relaye" o2 - jak długo jeszcze trzeba to znosić?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 01:04:28 MET

Osoba podpisana jako Marcin Ciesielski <mkciesielski@op.nospam.pl> w
artykule <news:dsdtea$ldc$1@news.onet.pl> pisze:

> A takie rzeczy jak to, co dotarło do mojego znajomego (zresztą niestety
> z wstawionym przez wirus moim adresem - musiał zostać pobrany przez
> Bagle'a z zainfekowanego komputera kogoś z moich znajomych):

[...]
> Jak widać, nagłówki zostały kompletnie sfałszowane.

Czyżby? Ten powyżej też?

> Mail z "gmail.com" w
> polu "from:" nie powinien przejść przez ten serwer, gdyby był dobrze
> zabezpieczony.

Może ja jestem ślepy, ale tam wyraźnie jest napisane, że maila dostarczono
do odbiorcy *na* serwerze o2, a nie - że przekazano do odbiorcy gdzieś dalej
*przez* serwer o2. Gdzie tu widzisz open relay? Znowu się będziesz tłumaczył
poźną porą?

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)