Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
> wer napisał(a):
>
>>>
>>> To nie jest koszt pozyskania klienta. Kosztem takim może być np.
>>> reklama, subsydiowanie modemu, prowizja dla sprzedawcy czy
>>> niepobieranie kosztów instalacyjnych.
>>>
>>
>> A co to jest? Subsydiowanie modemu to koszt pozyskania klienta,
>> subsydiowanie lacza juz nie?
>>
>
> Nazwałbym to bilansowaniem długoterminowego kontraktu. Być może
> marketoidzi mają jakieś mądre słowo na nazwanie tego terminu. Zauważ, że
> na "koszt" łącza wpływają m.in, nakłady na infrastrukturę (1/n DSLAM-a,
> łącze doprowadzające). Rozlicza je się w terminie całego kontraktu.
> Jest jeszcze podział na nakłady inwestycyjne i operacyjne, ale to chyba
> za bardzo komplikuje problem.
Tak samo bilansowany jest modem za zlotowke, to tez naklad w
infrastrukture. Chyba, ze przyjmiesz, ze rzeczywisty koszt
funkcjonowania neo miesiecznie to 1 zl, a reszta to zysk TP. Dla mnie to
jest inwestycja, ktora ma przyciagnac klientow.
wer
Received on Sun Jan 22 22:05:22 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 22 Jan 2006 - 22:40:02 MET