Re: BGP w tp a inny operatorzy

Autor: icek <icafe_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 Dec 2005 - 21:18:39 MET

Steven Jurczyk napisał(a):

> Wielu operatorow ma zasade nie akceptowania z 5617 innych AS'ow niz sam
> 5617. Lub akceptowania specyficznych przypadkow, po recznej akceptacji.
> Wynika to z cen lacz do TPNET'u - nie oplaca sie placic za ruch do
> innych operatorow po stawkach TPNET'u...
>
> Nie chcesz miec problemow - kup sobie lacze BGP do kogokolwiek innego
> niz 5617. Zreszta jezeli mowisz o BGP, to musisz miec AS'a, a jezeli
> chcesz miec AS'a (lub juz go masz) to musisz myslec o multihomingu
> (podstawowy warunek wydania AS'a przez RIPE)...
mam ASa
BGP dzisiaj odpaliłem..
mam drugiego ISP innego niz tpnet..
tylko, ze jesli ktos ma styk z AS5617
to nie idzie przez niego do mnie, tylko przez telie..
dzisiaj tp dopiero dodała mnie do as-world-transit
czekam na aktualizacje filtrów u innych
i jutro zaczne działać jesli nadal bede miał dostep przez telie do siebie..

--
pozdros
icek