Re: BGP w tp a inny operatorzy

Autor: Steven Jurczyk <steve_at_post.pl>
Data: Tue 27 Dec 2005 - 21:14:09 MET

> mam takie pytanie,
> czy ktos z tutaj bywających ma/miał jakieś problemy z BGP u tp?
> mam taką jazde..
> dostep z GTS/tktelekom i innych jest do mnie przez telie..
> mozliwe ze ktos (w tp) czegos nie zrobił? czy tez czekać na aktualizacje
> wpisów w ripe? (dzisiaj dopisali mnie do as-world-transit)

Wielu operatorow ma zasade nie akceptowania z 5617 innych AS'ow niz sam
5617. Lub akceptowania specyficznych przypadkow, po recznej akceptacji.
Wynika to z cen lacz do TPNET'u - nie oplaca sie placic za ruch do
innych operatorow po stawkach TPNET'u...

Nie chcesz miec problemow - kup sobie lacze BGP do kogokolwiek innego
niz 5617. Zreszta jezeli mowisz o BGP, to musisz miec AS'a, a jezeli
chcesz miec AS'a (lub juz go masz) to musisz myslec o multihomingu
(podstawowy warunek wydania AS'a przez RIPE)...

--
steve