Re: Czy wirus moze spowodowac cos takiego?

Autor: Bronek Kozicki <brok_at_rubikon.pl>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 17:14:35 MET

Marcin Galat <marcingalat@poczta.fm> wrote:
> Przychodze wczoraj do domu po pracy a tu internet prawie nie dziala.
> Niektóre strony chodza baaaardzo wolno, niektóre norlmalnie ale
> wiekszosc nie dziala wogóle. Serwery pocztowe to samo. GG równiez
> lezy. Mysle cos padlo. Dodam ze mieszkam teraz w Anglii i mam 1mbit
> lacze (staly IP). Dzisiaj wrócilem to samo wiec dzwonie do mojego IP
> (euro1net) i mówie co jest grane. Ten szybciorem zmienil mi adres IP
> i jest znowu git. Ale co najciekawsze na koniec zalecil mi "to update
> my antivirus" i ja sie pytam co ma piernik do wiatraka? Czy cos
> [...]

ooczywiscie ze tak. Jaka jest glówna funkcja wirusów? Rozmnazanie sie.
Jak wirusy sie rozmnazaja? Wyszukujac nowego nosiciela za posrednictwem
jakiegos medium. W przypadku wirusów komputerowych tym medium jest
Internet. Inaczej mówiac, po zarazeniu komputera wiekszosc wirusów
zaczyna szybciutko szukac nowe komputery do zarazenia, zapychajac lacze.
Inna mozliwosc to:
- Twój komputer zostal opanowany przez trojana/wlamywaczy którzy
wykorzystuja lacze na swój sposób, np. rozsylajac z niego spam
- Twoje lacze stalo sie celem atak DDOS
- ktos podlaczyl sie do Twojego lacza za posrednictwem WiFi (zakladajac
ze masz niezabezpieczony bezprzewodowy modem)

pierwsza mozliwosc to faktycznie problem Internetu, a dokladniej Twój,
Twojego providera i tych milionów do których spam z Twojego komputera
trafi. Pozostale dwa to w zasadzie tylko Twoje problemy. Tak czy
inaczej, szybko powinienes zainteresowac sie bezpieczenstwem swojego
komputera i modemu (jezeli masz bezprzewodowy).

B.

--
Czy wiesz co to jest MIME? Zobacz http://www.grush.one.pl/mime