pl.soc.polityka

Autor: Andrzej Piesiewicz <dratevka_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 05 Dec 2005 - 23:23:16 MET

Nie jestem pewien, czy trafiłem w odpowiednie miejsce, ale po przejrzeniu
całej hierarchii polskich newsów doszedłem do wniosku, że jedynie ta grupa,
oraz pl.news.admin spełnia warunek tematyczny. Z góry przepraszam za
ewentualny off-topic.

Od dłuższego już czasu udzielam się na grupie dyskusyjnej o nazwie
pl.soc.polityka. Hmmm.. Słowo 'udzielam' wydaje się być raczej nie na
miejscu, bowiem czytam jedynie wątki pisane przez innych. Tuż po
zasubskrybowaniu tejże grupy pierwszą rzeczą, jaka rzuciła mi się w oczy,
były tzw. topiki wiadomości. Większość z nich zawierała aluzje do "żydów"
wyrażone w sposób zawoalowany lub, co zdarzało się nieporównywalnie częściej,
expressis verbis. Co prawda nie ma w naszym kraju usankcjonowanego prawem
zakazu pisania elaboratów o mniejszościach narodowych, pod jednym wszakże
warunkiem : że nie naruszają przepisów Kodeksu Karnego. Tak się jednak
składa, że _treści_ wiadomości o tychże topikach zieją niespotykaną wręcz
nienawiścią. Autorzy niejednokrotnie nawołują do nienawiści na tle rasowym,
prześcigają się w oczernianiu mniejszości narodowych i seksualnych, co gorsza
robiąc to w błogim poczuciu bezkarności. Samo google zwraca 56.800 wyników
obrazujących ogrom antysemityzmu, rasizmu i ksenofobii panujących na tej
grupie : http://tinyurl.com/7p858

Zapytam wprost: czy nie dałoby się tego towarzystwa jakoś rozgonić?

Pozdrawiam
A. Piesiewicz