Re: blueconnect czy iplus?

Autor: Szymon Madej <please_at_nospam.com>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 11:57:55 MET

gefek napisał(a):
[ciach]

> Mam nadzieję że nikt się nie obrazi że dołączę tu swoje pytanie...
> Czy w blueconnect lub iplus otrzymuję zewn. IP? Czy to może można kupić
> jako usługa dodatkowa?
> Chodzi mi o możliwość korzystania z jednego programu, który po odpaleniu
> i połączeniu z serwerem, czeka na połączenie od serwera na danym porcie.
> Jeśli nie ma zewn. IP to się niestety nie doczeka...

A w Orange GRPS/EDGE mozna ladnie poprosic o aktywacje na swoj numer
telefonu karty SIM (tej, na ktora ma sie kupiona ten abonament i ma sie
wlozona w modem Sony-Eryka) drugiego punktu styku do sieci. I tak
domyslnie sie dostaje www.idea.pl jako punkt styku i tu sie dostaje
prywatne dynamiczne IP. A ten ktorego trzeba sie doprosic to vpn.idea.pl
       (ciekawe ze nie zmienili nazw punktow styku, jak zmienili nazwe
na Orange :-) ) i tu sie dostaje publiczne dynamiczne IP. Przy czym jak
sie ma kupionego GPRS/EDGE to nic nie kosztuje, a w przypadku tanszej
wersji samego GPRS trzeba cos placic... ale w obu przypadkach trzeba
dzwonic do nich i prosic o wlaczenie uslugi, co robia od reki.
Ewentualne koszty sa doliczane do faktury.

Przy okazji tez sie o cos spytam:
1. Orange przy licencji EDGE, daje dostep do swoich HotSpotow WLAN
wliczony w cene uslugi. Probowal ktos kiedys, jak to biega? Bo ja
najblizszy taki hotspot to mam w Kliffie z 200m od domu i pol roku sie
juz zbieram zeby pojsc z laptopem i sprawdzic :-)
2. Jak z transferami i wygoda pracy? Chodzi mi o obie szybsze
technologie czyli EDGE i UMTS. Ja na EDGE w Orange po maksie mialem
transfery rzedu 190kbit/s i wtedy pracowalo sie calkiem przyjemnie. A
EDGE i UMTS u innych dostawcow? Jak to wyglada? Takze bylem mile
zaskoczony jak jadac autkiem po niezbyt waznej drodze krajowej w
kierunku Warszawy z predkoscia mocno nieprzepisowa, zestawilo mi i
utrzymalo polaczenie EDGE rzedu 90-110kbit/s.

Pozdrawiam
Szymon