Użytkownik vova napisał:
> w firmie do ktorej chce przetransferowac otrzymuje taki komunikat:
>
> "Przepraszamy, transfer domeny xxx.com nie jest możliwy do wykonania.
>
> Domena jest zablokowana do transferu przez obecnego rejestratora -
> domena ma ustawiony status inny niż ACTIVE, co uniemożliwia dokonanie
> transferu.
>
> Prosimy o kontakt z obecnym rejestratorem domeny celem odblokowania
> domeny do transferu."
>
> w zwiazku z tym pytanie - czego wymagac od dotychczasowego posrednika ?
>
> dzieki za odpowiedzi
właśnie dlatego że domeny .net i .com nie mają kodów auth wymyślono dla
nich zabezpieczenie w postaci statusu domeny.
domyślnie jest status ACTIVE - czyli można domenę transferować w
dowolnym momencie.
można natomiast ustawić też status REGISTRAR-LOCK, co określa że
registrar przyblokował domenę na wypadek przypadkowego transferu.
aby zmienić status domeny .com należy się zalogować na swój panel u
obecnego registrara i wyłączyć opcję registrar-lock.
status domeny można sprawdzić w whois, z tym że aktualizowane jest to
najczęściej co 24h.
domenę można przetransferować dopiero wtedy gdy uzyska status ACTIVE.
jeśli masz dostęp do panelu w jokerze możesz to zrobić sam, jeśli
natomiast ma ten dostęp obecny pośrednik - on powinien zmienić status w
twoim imieniu.
Nowy pośrednik / registrar nie potrzebuje haseł do panelu administracyjnego.
maz
Received on Tue Oct 11 15:30:21 2005
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 11 Oct 2005 - 15:40:01 MET DST