Re: transfer domeny - pytanie

Autor: maz <maaaazz_at_op.pl>
Data: Tue 11 Oct 2005 - 14:29:42 MET DST

Użytkownik vova napisał:
> [...]
> ktorego byla rejestrowana ta domena wymaga abym na wniosku "Podanie
> Autoryzacyjne" http://www.domainmaker.pl/img/podanie_autoryzacyjne.pdf
> podal mu Login i Hasło do swojego panelu zarzadzania domena na joker.com
> (registar)
> Firma , z ktorej chce uzyskac authinfo - ma pelny dostep do mojej domeny
> (jako Domain Contacts i Administrativ)
> Pytania:
> Do czego potrzebe sa tej firmie moje dane autoryzacyjne ?
> Czy u waszych registarow tez podajecie dane autoryzacyjne do swojego

nigdy

> Posrednik ma moj adres (poczta z trabką) , adres e-mail, na ktory
> joker.com wysyla np nowe hasla - jesli stare zapomniane itp- czy to nie
> wystraczy ?

wystarczy

> Niestety boje sie podawac te dane. A pokretne i metne odpowiedzi
> administratora - nie wzbudzaja mojego zaufania.

i słusznie.

transfery domen:
        polskich - authinfo dostajesz do ręki od obecnego registrara (listem
poleconym, faksem, mailem - różnie) i u nowego registrara podajesz te
kody by przetransferować domenę. Są dwa kody: dla domeny i dla kontaktu.
Dodatkowo trzeba potwierdzić transfer mailem.
        globalnych .net .com - dtrzymujesz tylko maila z potwierdzeniem
transferu - nie ma kodów auth.
        pozostałe globalne (.org .info .biz) - posiadają kod auth-code, z
którym postępujesz jak w przypadku polskiego authinfo dla domeny.

Nie rozumiem po co komu login do jokera - tam nie uzyska authinfo, co
najwyżej auth-code, ale jak napisałem wyżej - tylko dla niektórych domen
globalnych.

maz