Re: Problem z laczem (dlugie)

Autor: Olszewski Konrad [Etop] <konrad.olszewski_at_etop.pl>
Data: Thu 29 Sep 2005 - 11:51:25 MET DST

Użytkownik "Artur Marciniak" <arturpendragon@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dhb7n8$nec$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Hej
> Ten serwer stoi we Francji, to serwer logowania wspolny dla wszystkich
> serwerow europejskich. Dopiero po skontaktowaniu sie z nim jest dostep do
> serwera docelowego, w tym wypadku stojacego w Niemczech, we Frankfurcie.
> Nie wiem jaka jest przyczyna tego, ze grajac na tym samym komputerze
> podlaczonym do Neo ta sama postacia sa lagi, a po podlaczeniu przez Aster
> lagi znikaja. A tak to wlasnie wyglada.
> A.

odpowiedz jest bardzo prosta i dotyczy nie tylko FD (french dojarka) lecz np
Chello
ping podawany przez gre nie jest normalnym pingiem icmp tylko pingiem
wylicznym za pomoca pakietow udp serwer klient.
UDP ze swej natury moze ginac po drodze zwlaszcze w przypadku gry przechodzi
przez "zapchany" router. Aplikacje uzywajace TCP (np www) nie odczuwaja tych
problemow w takim stopniu. Podobny problem mialo UPC (chello) nawet na
ruterze ktory podlaczony byl do WIXa.
UDP (poniewaz jest ich duzo i sa male powoduja duzo wieksze obciazenie
maszyn rutujacych i dostaja przewaznie dropa jako pierwsze.
Ping ICMP moze biegac az milo w tym samym czasie gdy inne pakiety ida
wolniej lub umieraja.
Wyjscie z sytuacji - znajdz operatora z wydajniejszymi routerami.

CSL