Re: Problem z laczem (dlugie)

Autor: Artur Marciniak <arturpendragon_at_wp.pl>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 17:08:37 MET DST

Hej
No to kolejno...
> Sa 2 centra, jedno jest w velizy pod paryzem, drugie jest (oczywiscie) we
> frankfurcie.
Niewazne - Francja, okolice Paryza i Niemcy, tak jak mowilem.

> Anglojezyczne servery sa rozlozone mniej wiecej rowno miedzy obydwa
> centra. Transfer do sieci blizzarda przechodzi przez telie ktora jest
> jedynym operatorem obslugujacym wowa.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawe. Gralem wczesniej na Burning Legion
(znajdujacy sie we Francji). Zero problemow rodzaju, o ktorym pisze.

> Teraz : Polecam czytac general forum, realm status forum i tech forum w
> razie jakichkolwiek problemow. Czasem zdarza sie problemy dotycza calego
> centrum bo np. jak ostatnio klimatyzacja wysiadla itd itd itd.

Czytam je na biezaco. Moj problem nie byl zwiazany z ostatnimi problemami z
klimatyzacja, serwerem logowania, itd.

> Co tam dalej. Pamietajmy o fakcie ze nie istnieja komputery z nieskonczona
> moca obliczeniowa, i kazdy server ma swoja pojemnosc powyzej ktorej
> zaczyna sie dusic i wystepuje lag serverowy. Do tego mozemy dolozyc
> przerwy jakie twoj komputer moze miec na doczytanie wszystkiego ew.
> przetworzenie tego co przychodzi. No chyba ze masz rakiete jakas :P

Nie chodzi o lag serwerowy. W momencie, w ktorym ja mam freeza na jakies
dwie minuty, wszyscy gracze graja normalnie, dziwiac sie, ze mam
jakiegokolwiek laga. Moj komputer spokojnie daje sobie rade w IronForge, z
lagiem gora 250 ms i fps jakies 40-50. Tyle, ze na Burning Legion. Na
Haumarush Orgrimmar rzadko schodzi ponizej 200 ms. Najczesciej jest powyzej
1k ms.

> Gram na stormscale od lutego, nigdy specjalnych problemow z lagiem nie
> bylo. Teraz na venture co. (frankfurt) sa male lag-spikes od czasu do
> czasu, ale nic strasznego. Sam jestem uzytkownikiem neo640, mtu mam na
> standardowym 1492 albo zwiekszylem do 1500, nie pamietam :)

Stormscale, z tego co pamietam, stoi fizycznie we Francji - podobnie jak BL.
Jestem przekonany, ze przekonasz sie na battlegroundach, ze te lag spikes
zamienia sie we freezy. Tez mam neo640.

> Sprawdz moze mody ktore masz poinstalowane, jak zapchasz za bardzo system
> addonami to moze to wywolywac laga, zwlaszcza jak czesto uzywasz modow
> ktore wykorzystuja kanaly chat do komunikacji.
Patrzylem zarowno z modami, jak i na calkowicie czystej instalce. Zero
roznicy jesli chodzi o wystepowanie lub nie wspomnianego laga.

> Dzielisz lacze? Masz modem usb czy eth? Sciagasz cos w miedzyczasie? Nie
> przekroczyles limitu transferu? Masz programy dzialajace w tle?
Nie dziele lacza, mam zarowno modem usb jak i ethernetowy. O dziwo, na usb
dziala "ciut" - naprawde marginalnie - lepiej. Nic nie sciagam, nie
przekroczylem limitu (bo go nie mam), nie mam programow w tle. Nie jestem
totalnym analfabeta komputerowym;)

> Mozliwe ze jest tez cos na wyjsciu twojego segmentu tpnetu do telii. Mtr
> z okregu szczecinskiego jest ok.
> Chociaz wzrost czasu o 50ms na bramce warszawa/telia pozostawia wiele do
> zyczenia imho. Jak masz wiecej detali to pisz smialo ;]
I o to mi wlasnie chodzi. Swoj komputer, lacznie z instalacja gry i addonow
jako zrodlo problemow wyeliminowalem juz dawno. Naprawde, wszyscy znani mi
gracze na neo z Polski na Haumarush cierpia na ten sam problem. Dlatego
uwazam, ze zrodlo tkwi gdzies w sieci - nie wiem tylko gdzie... Czy gdzies w
tepsie, czy gdzies w sieci blizza... I wlasnie o to pytam, bo - byc moze -
zaglada tu ktos kto wie.
Ja wiem jedno - kiedy tylko pojawi sie opcja transferu postaci, spadam na
serwer znajdujacy sie we Francji. Nie mam tam zadnych problemow tego
rodzaju. Co wiecej - moge minute po lagu i disco z Haumarush przeniesc sie
na BL i nie ma zadnych problemow. Problem na Haumarush wystepuje tez
WYLACZNIE w obecnosci wiekszej liczby graczy. Na BL moglem spokojnie grac
obok 200 innych graczy w IF. Na Haumarush mam lagi siegajace 10kms w WSG,
gdzie jest razem 20 graczy walczacych ze soba. Nie jest to lag sprzetowy -
po prostu nie docieraja wtedy do mnie dane z serwera.
Pozdrawiam
A.