Re: Problem z laczem (dlugie)

Autor: Lukasz \ <nestor1488_at_gmail.com>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 16:27:41 MET DST

Artur Marciniak wrote:
> Witam
> Moj problem moze sie wydawac trywialny - chodzi o gre. Niby rzecz malo
> powazna, ale wyjatkowo wkurzajaca, gdy czlowiek chce odpoczac od pray, zony
> i dzieci. Sprawa wyglada nastepujaco. Gram w World of Warcraft

Ok, prostujmy fakty po kolei.

Sa 2 centra, jedno jest w velizy pod paryzem, drugie jest (oczywiscie)
we frankfurcie.

Anglojezyczne servery sa rozlozone mniej wiecej rowno miedzy obydwa
centra. Transfer do sieci blizzarda przechodzi przez telie ktora jest
jedynym operatorem obslugujacym wowa.

Teraz : Polecam czytac general forum, realm status forum i tech forum w
razie jakichkolwiek problemow. Czasem zdarza sie problemy dotycza calego
centrum bo np. jak ostatnio klimatyzacja wysiadla itd itd itd.

Co tam dalej. Pamietajmy o fakcie ze nie istnieja komputery z
nieskonczona moca obliczeniowa, i kazdy server ma swoja pojemnosc
powyzej ktorej zaczyna sie dusic i wystepuje lag serverowy. Do tego
mozemy dolozyc przerwy jakie twoj komputer moze miec na doczytanie
wszystkiego ew. przetworzenie tego co przychodzi. No chyba ze masz
rakiete jakas :P

Gram na stormscale od lutego, nigdy specjalnych problemow z lagiem nie
bylo. Teraz na venture co. (frankfurt) sa male lag-spikes od czasu do
czasu, ale nic strasznego. Sam jestem uzytkownikiem neo640, mtu mam na
standardowym 1492 albo zwiekszylem do 1500, nie pamietam :)

Sprawdz moze mody ktore masz poinstalowane, jak zapchasz za bardzo
system addonami to moze to wywolywac laga, zwlaszcza jak czesto uzywasz
modow ktore wykorzystuja kanaly chat do komunikacji.

Dzielisz lacze? Masz modem usb czy eth? Sciagasz cos w miedzyczasie? Nie
przekroczyles limitu transferu? Masz programy dzialajace w tle?

Mozliwe ze jest tez cos na wyjsciu twojego segmentu tpnetu do telii. Mtr
z okregu szczecinskiego jest ok.
Chociaz wzrost czasu o 50ms na bramce warszawa/telia pozostawia wiele do
zyczenia imho.

Jak masz wiecej detali to pisz smialo ;]

--
Nestor