Re: na czym chodzi portal onet?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 17 Aug 2005 - 14:41:20 MET DST

Darek wrote:

> wow to ciekawostka... a ja myslalem ze zazwyczaj przy takich wielkich
> sumach decyduje cena, serwis i inne rzeczy ktore pozwola dzialac takim
> portalom bez zadnych przerw .
>
> D.

Znasz jakikolwiek portal w Polsce, który działa bez żadnych przerw ? :>

Rozwiązania, które zapewniają ciągłość działania naprawde dużym systemom
nie są związane stricte z markami sprzętu i serwisem, a architekturą
rozwązań systemowych. Nie jest tajemnicą, a powszechnie stosowaną
praktyką, iż wielkich systemów nie buduje się w oparciu o jeden
'niezawodny' serwer lub urządzenie (takich *nie ma* z wielu względów) z
super serwisem, a farmy - często rozproszone - zapewniające
redundantność usług.

Google działa na low-endowym, tanim sprzęcie i moim skromnym zdaniem,
jakością i uptime biją wszystkie polskie portale - doświadczenia z pkt.
widzenia użytkownika.

Marketing jest zazwyczaj przeznaczony dla biznesmenów, zarządów,
decydentów, którzy często nie maja pojęcia so się kryje za błyszczącymi
kartami reklamówek. Skoro istnieje taka polityka, widocznie się sprawdza
- wniosek z tego taki -> Boss mówi *tak ma być* i koniec dyskusji.

R.