Re: unikod

Autor: Bronek Kozicki <brok_at_rubikon.pl>
Data: Tue 26 Jul 2005 - 20:59:41 MET DST

Piotr KUCHARSKI wrote:
> To zależy, jak zdefiniujesz "w Polsce". Ja zrozumiałem "w polskiej
> części Usenetu". To jeszcze nie "można i już". Dopuszczone na razie
> eksperymentalnie. Jak będzie można, to na www.usenet.pl się pojawi
> stosowna notka.

jedyna notka o kodowaniu jaką znalazłem na www.usenet.pl to odsyłacz do
witryny www.ogonki.agh.edu.pl , której fragment zacytowałem. Z którego
to fragmentu nijak nie wynika to co twierdzisz, a wręcz odwrotnie. A
nie, przepraszam, coś jest "Jaki standard jest uzywany jest istotne
wylacznie dla czytnikow news. W przypadku tekstow pisanych po polsku (a
wiec w grupach pl.*, ew. soc.culture.polish) jest to ISO-8859-2". Trochę
to nieprzekonywujące, IMHO. Idę sprawdzić na pl.comp.ogonki ...

> Patrz, dobrze Ci poszło bez unikodu.

pewnie, czasem można podać pełne nazwy zamiast symboli, można psuć
niełacińskie litery w obcojęzycznych nazwiskach, można męczyć się przy
tłumaczeniach ... ale po co? Ja w każdym razie nie mam zamiaru się męczyć.

B.