Re: Oficjalne oświadczenie czyli problemy pewnego TANIEGO hostingowca

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 25 Jul 2005 - 12:53:04 MET DST

Adam Szendzielorz <adam@NOSPAM.progreso.pEEl> napisał(a):
> Dalej nie rozumiesz - jezeli pozwolimy na import tanich towarow z Chin,
> to u nas nie bedzie sie oplacalo nic produkowac. A to oznacza drastycznie
> wieksze bezrobocie w konsekwencji czego wieksza ogolna biede.
> Patrz na problem bardziej globalnie! Chinczycy biora sie za produkcje
> samochodow - fura na licencji jeepa wygladajaca tak samo ma kosztowac
> 30kpln. Oczywiscie nie wiadomo nic o jakosci ale to narazie pominmy..
> Ile osob straci u nas prace w fabryce np. Opla ? Osobiscie mam kilku
> znajomych ktorzy tam pracuja, import takiej fury zahamuje tam kompletnie
> [...]

Ale to nie Chiny produkują za tanio tylko Europa za drogo. Koszty pracy są u
nas bardzo duże. Poza tym nie mów, że nic nie będzie się opłacało
produkować. Chińczycy wszystkiego nie wyprodukują a poza tym nie wszystko
można przywieźć do Polski stamtąd. Chronienie polskich wytwórców fajnie
wygląda ale tylko na krótki czas. Zabija konkurencyjność, która przecież
powoduje obniżkę cen i wzrost jakości. Zapory celne i inne ograniczenia
importu mówią tym producentom: o nic się nie martwcie, produkujcie drogo i
byle jak, klienci za to i tak zapłacą.
Dobra, EOT :)

--
Grzegorz Niemirowski