Re: Ceny Netu z Tepsy

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Sun 10 Jul 2005 - 22:18:09 MET DST

Zbino wrote:
> Podobno tepsa sprzedaje Internet hurtowy dużym operatorom drożej niż swoim
> klientom.

To niestety prawda.

> Jak się dowiedziałem od znajomego, cena hurtowa dla dużych operatorów
> (kupujących kilkaset Mb/s), to ok 1000zł za 1Mb/s. Dla swoich klientów
> (Polpak-2Mb/s) tepsa sprzedaje zaś po 600zł za 1Mb/s.

To są oferty niemal wyjściowe - z cenników. A Polpak 2 Mb/s FR to se mogą
wsadzić. Nie każdego interesuje rzeźba z agregacją tych kawałków po 2Mb,
plus płacenie po 190 zeta per łącze za fakt agregacji (load balancingu),
plus 390 zł per łącze za fakt istnienia sesji BGP. BTW, znam doskonale
operatora, który za fakt wymiany ruchu w protokole BGP życzy sobie dodatkowe
złotych 500 netto. :>

> Niestety nie mają
> sposobu, aby tepsiaków przekonać do zmiany cen.

Jak chcesz kupić 10-20 Mb/s i w górę w ATM-ie to da się już rozmwiać. Da się
rozmawiać zwłasza o opłacie 4000 zł netto za port ATM, która zdecydowanie
psuje całą kalkulację ceny za megabit.

> Zapewne tepsiaki robią
> tak, by max utrudnić życie konkurencji.

A jakże.

> Czy ktoś zna dokładne ceny hurtowe z tepsy?

Generalnie przy zamówieniach powyżej 30Mb/s da się zejść do ceny około 800
zł netto za megabit, naprawdę duże zamówienia okryte są już tajemnicą,
domyślać się mogę, że ceny są bardziej gustowne.

Oczywiście rozmawiamy o wariantach dostępu pełnego do sieci TPNET z prawem
tranzytu obcych AS-ów itp. W Tepsie istnieją oczywiście oferty okrojone, z
zastzreżeniami i wyłączeniami, ale tymi się nigdy nie interesowałem, bo są
dla mnie nieprzydatne.

--
TOM
AS33868 MAN Administrator