Re: Problem z Kaaz_

Autor: Piotr KUCHARSKI <chopin_at_sgh.waw.pl>
Data: Thu 07 Jul 2005 - 17:36:34 MET DST

Tomasz Paszkowski <acid@wp.pl> wrote:
> Jak już pisałem wczęsniej. Gdyby nie sprytne pomysły ludzi kolejkujących p2p
> jako ruch drugiej kategorii (lub co gorsza blokujących go), nigdy by to takiej
> patalogi nie doszło !

Jak zawsze podkreślam, w niektórych sieciach nie wolno korzystać z takich
programów, więc były blokowane. Ludziom się to nie podobało, więc zaczęli
robić dywersję i rozrzucać programy p2p po wszystkich portach oraz włazić
na znane porty innych usług (np. 80). W efekcie mamy p2p nieprzyjazne dla
firewalli, żadną miarą nie można tego ograniczać czy limitować (poza deny
all), a efektem ubocznym (co mnie denerwuje w skype) jest brak możliwości
*wypuszczania* takiego ruchu w sposób kontrolowany i bez proxy.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)