Re: Problem z Kaaza

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Thu 07 Jul 2005 - 14:55:36 MET DST

Tomasz Paszkowski wrote:

> Jak już pisałem wczęsniej. Gdyby nie sprytne pomysły ludzi kolejkujących p2p
> jako ruch drugiej kategorii (lub co gorsza blokujących go), nigdy by to
> takiej patalogi nie doszło !

Patologię generują sami użytkownicy, którzy ssają bez opamiętania, zapychając
sobie pod korek całe przydzielone pasmo, a potem zarzucający operatora
narzekaniami, że "onet mu się wolno otwiera". Powstaje zatem dylemat -
degradować ruch p2p żeby sobie łącza nie zatkał czy nie degradować i
pracowicie odpisywać rzucającemu się klientowi, że łącze ma zatkane. Inna jest
sprawa, że wielokrotnie argumentacja wysycenia łącza w ogóle do klienta nie
trafia.

--
TOM
AS33868 MAN Administrator