Re: Ograniczenia tanich rejestratorow domen

Autor: Arkadiusz Miskiewicz <arekm-at-pld-linux-org_at_domain.spam>
Data: Wed 22 Jun 2005 - 23:17:34 MET DST

koniu wrote:

> W przypadku wyrazenia woli Klienta zmiany Partnera reprezentujacego go-
> wobec NASK nie ma zadnego uzasadnienia pobierania oplaty za wydanie kodu
> auth_info (co najwyzej koszt jego dostarczenia). Reprezentacje ta jakby
> sie ktos uparl i mial prawnika mozna by rownie dobrze przeprowadzic bez
> auth_info odwolujac pisemnie reprezentacje dla jednego Partnera i
> przedstawiajac NASK upowaznienie dla innego. NASK nie moze przeciez
> nadpisywac prawa nadrzednego.
> Kwestia dziwna jest wiec na jakiej podstawie za wycofanie pelnomocnictwa
> do reprezentacji ktos zada oplaty..?!
Kwestia nie jest dziwna tylko mętne są tłumaczenia wszelakich firm tego
typu.

Przykład - masz domenę cos.pl u partnera nasku P1 ale kupioną przez
resellera R. Z R zawarłeś umowę, że nie wytransferujesz domeny w ciągu np.
2 lat, a w przeciwnym momencie płacisz ileś zł.

Jesteś jednak uparty i chcesz wynieść domenę gdzieś indziej. Kontaktujesz
się z bezpośrednio z P1 prosząc o authinfo - P1 ma obowiązek wydania kodu
authinfo bezzwłocznie oraz bez stawiania dodatkowych warunków (jeśli coś
kręci -> pisemnie składasz skargę do NASK).

Dostajesz authinfo i wytransferowujesz domenę do P2. Łamiesz tym samym umowę
z R, R wystawia Ci fakturę, R może próbować ciągać Cię po sądach itp.

Jednak P1 próbują być sprytni i niezgodnie z porozumieniem z NASK tłumaczą,
że tą fakturę płaci się za wydanie authinfo - w końcu to authinfo jest dla
nich wygodną formą zmuszania klienta do zapłacenia faktury!

Oczywiście jak jesteś uparty i zaczniesz męczyć P1 wyjaśniając mu o co
chodzi to kod authinfo otrzymasz. Ciężko się jednak niektórym to tłumaczy -
kolega sprawdzał w praktyce jak to wygląda z prywatną domeną w Consulting
Service wykupioną przez pośrednika. CS jest uparty ale po 1h rozmowy przez
telefon i edukacji pracownika CS doszli do porozumienia, że authinfo
zostanie wydane ale pośrednik poinformowany o fakcie.

--
Arkadiusz Miśkiewicz, arekm.jabber.bnet.pl, PLD/Linux