Re: Ograniczenia tanich rejestratorow domen

Autor: koniu <no_at_email.here.so.dont.spam>
Data: Wed 22 Jun 2005 - 20:58:31 MET DST

Użytkownik "Mr.FX" <mrfx@wla.pl> napisał w wiadomości
news:gwwq099kt48c.dlg@bridge.uss.enterprise.studiofx.biz...

> Ten punkt IMHO wymaga doprecyzowania, aby było jasne, czy Partner NASK
> ma prawo do żądania opłaty za authinfo. Z powyższego punktu nie wynika
> jasno o jakie opłaty u Partnera chodzi (opłaty za przyjęcie domeny,
> za oddanie domeny, czy za obie te czynności).

Ale tutaj mylicie chyba 2 pojecia.

W kwestii wyjasnienia: Klient podpisujac umowe przez Partnera tak naprawde
zawiera 2 umowy:
- o reprezentacje Klineta przez Partnera wobec NASK, oraz wykonywanie przez
Partnera operacji w bazie NASK na wniosek Klienta (zmiana danych
teleadresowych, DNSow itd)
- o utrzymanie domeny pomiedzy NASK i Klientem ktorego reprezentuje Partner

Aby w pelni zrozumiec cala systuacje nalezy zdac sobie sprawe z faktu iz
Partner jedynie reprezentuje Klienta i ta reprezentacja moze zostac w kazdym
momencie odwolana. Poniewaz umowa miedzy Klientem a NASK zawiera jedynie
utrzymanie domeny w okresie abonamentowym, (bez obslugi) to oplate w
wysokosci 80zl wnoszona do NASK mozna traktowac jako oplate za korzystanie z
uslug NASK w tym zakresie. Wydaje mi sie jednak iz sprawa nie jest dokladnie
przemyslana w NASK i jezeli Klient nie wyrazi woli z korzystania z tej
uslugi to NASK mimo wszystko bedzie musial swiadczyc usluge utrzymania
domeny do konca okresu w ktorym zostala zawarta umowa (bez uslug ktore w
normalnym trybie wykonywalby Partner).

W przypadku wyrazenia woli Klienta zmiany Partnera reprezentujacego go wobec
NASK nie ma zadnego uzasadnienia pobierania oplaty za wydanie kodu auth_info
(co najwyzej koszt jego dostarczenia). Reprezentacje ta jakby sie ktos uparl
i mial prawnika mozna by rownie dobrze przeprowadzic bez auth_info odwolujac
pisemnie reprezentacje dla jednego Partnera i przedstawiajac NASK
upowaznienie dla innego. NASK nie moze przeciez nadpisywac prawa
nadrzednego.
Kwestia dziwna jest wiec na jakiej podstawie za wycofanie pelnomocnictwa do
reprezentacji ktos zada oplaty..?!

Moja rada - w przypadku problemow z wydaniem authinfo zgloscie sprawe
pisemnie do NASK zgodnie z procedura na stronie
http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html