Re: DSL 1000 TPsa z opcja 512 - jak to dziala ?

Autor: Kudlacz <pozeracz_at_spamu.invalid>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 12:32:00 MET DST

Zegar atomowy wskazał: 2005-06-14 11:48:06, gdy KvS napisał(a):

> W artykule news:d8m8as$1qg$1@nemesis.news.tpi.pl,

> Co jest nieszczęśliwego w tej klasie ?

To, ze jeszcze niedawno (tak z rok wstecz - nie pamietam dokladnie a nie
chce mi sie sprawdzac) ta pula adresow byla 'wylaczona' z ruchu - nik nie
mial prawa miec IP'ki z tej puli. Niby nic, ale zaraz po rozpoczeciu
przydzielania nowych numerow klientom okazalo sie, ze mnostwo 'Internetu'
nie dziala (np. czesc zagranicznych portali, czesc serwerow smtp itd ...).
Powodem oczywiscie bylo wyciecie tej puli na firewall'ach przez niektorych
adminow. Ci ktorzy zagladaja np. tutaj:
http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space przekonfigurowali sprzet
i bylo OK, niestety pozostalo wiele firewall'i zombie, od paru lat
niedotykanych, admin zaginal, firma nie kojarzy ze ma 'fajerłola' i blokady
nie ma jak sciagnac - dotyczny to oczywiscie jakis bardzo koncowych
jednostek, ale dotyczy ...
Gorsze jest jednak to, ze w google wciaz mozna znalezc how-to firewall'a,
gdzie pula ta jest na liscie blokowanych - poczatkujacy admin wspomagajacy
sie takim 'poradnikiem' zepsuje cos o czym nie ma pojecia i np. nie wyslesz
do niego nawet maila majac pule z blokowanego adresu.
Sam mam adres z tej puli i aktualnie nie widze zadnych problemow - wszystko
dziala..., jednak niesmak pozostal ...

p.s.: popraw sobie delimeter.

Pozdrawiam.

--