Re: DSL 1000 TPsa z opcja 512 - jak to dziala ?

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Fri 10 Jun 2005 - 00:20:59 MET DST

On Thu, 09 Jun 2005 21:01:50 +0200, Palermo <a@a.pl> wrote:

>A gówno - jak mi zmienią adres IP to ich do sądu podam. Nikt mi o tym
>nie powiedział - a pytałem się i mówiono że będzie bez zmian

Operator jak najbardzniej ma prawo zmienic przydzielony adres IP jesli
wynika to z przyczyn technicznych - np. potrzeby konsolidacji
przestrzeni adresowej dla uproszczenia tablic routingu. A tym rozni
sie przydzial adresu stalego od dynamicznego ze adres dynamiczny
operator ma prawo zmienic w kazdej chwili i nikomu sie nie tlumaczac -
zas procedura zmiany adresu stalego powinna byc okreslona w umowie
(zwykle stosuje sie trzydziestodniowe wyprzedzenie informacji o
zmianie adresu - zeby klient mial czas przygotowac sie do zmiany).

>Nie potrafili

Dac by sie pewnie dalo - tyle ze jak rozne uslugi na roznych kawalkach
sprzetu stawiaja to lepiej zeby konkretne kawalki sprzetu obslugiwaly
zpojne zakresy adresowe. Radosne skakanie z adresami powoduje znaczny
wzrost wpisow w tablicach routingu, routery musza pozniej to wszystko
mozolnie analizowac - w efekcie wydajnosc sieci przysiada. Ponadto to
nie operator zmienil ci warunki techniczne - to ty zazyczyles sobie
tej zmiany. A ze jak widze niespecjalnie lapiesz o co chodzi z
adresami IP a u operatora tez niespecjalnie kumaci siedza - wyszlo jak
wyszlo. Poprawnym dzialaniem operatora powinno byc uprzedzenie na
samym poczatku ze okreslona zmiana konfiguracji uslugi musi spowodowac
zmiane IP, nastepnie uzgodnienie z klientem harmonogramu zmiany -
podaja nowe IP jakie bedzie mial, ustalaja kiedy przelacza na nowa
konfiguracje - klient ma czas zeby zmiane rozpropagowac gdzie trzeba
(DNS-y, maszyny ktore wpuszczaja go na podstawie IP).

--
Darek