Neostrada i SAGEM.

Autor: Rundes <rundes.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 01 Jun 2005 - 19:07:51 MET DST

Numery IP Neostrady (83.24.cos.cos) okazuje się, że są na indeksie!
Byłem zalogowany do sieci z nr: 83.24.2.187. Na stronie jednego z WHOIS:.

dokładnie na: http://www.whois.sc/rbl/?ip=83.24.2.187

otrzymałem informację, że MÓJ NUMER IP jest na CZARNEJ LISCIE !

CO TO ZNACZY ? Może sie zdarzyć, że BĘDĄ KŁOPOTY w korzystaniu z usług na
numerach IP Neostrady ! Bo dużo serwisów już położyło szlaban na te numeru i
niewykluczone, że może się to rozszerzyć.

Sam sobie zadaje pytanie? Czy jest to rezultat zaplanowanej polityki TPSA ?
Czy jest to działanie wrogie jakichś "sił imperialistycznych" wymierzonych w
TPSA ?
Czy może "jakaś niemożność" grupy decyzyjnej w TPSA ?

Inne moje uwagi, którymi chciałbym się tutaj podzielić są następujące:

Zainstalowałem promocyjny zastaw (w lutym), ładnie opakowany modem SAGEM.
Szybkość transmisji zgodna z umową tak, że w tym miejscu nalezy pochwalić.

Ale co dalej ? - po około tygodniu użyłem pierwszy raz adresu emailowego na
xxx@neostrada.pl. Napisałem do pomocy technicznej, bo pragnąłem się czegoś
tam dowiedzieć. Proszę zgadnąć jaki wynik ?

Na następny dzień otrzymałem odpowiedź, abym zatelefonował sobie pod numer
pomocy i to wszystko oraz równolegle z tym emailem otrzymałem drugi email z
wirusem (jakiś trojan). Oczywiście zapobiegłem infekcji. W późniejszym czasie
tak mniej więcej co miesiąc otrzymałem jeszcze dwa razy podobne emaile z
wirusem na adres pocztowy Neostrady. Jeden z emaili był nawet sygnowany i
podpisany eleganckim napisem: Microsoft Corporation ...

Co jeszcze ? Neostrada oferuje oprogramowanie antywirusowe. Tutaj ciśnie mi
się na usta aby dokonać oceny ? Być może Ci ludzie są jednak niekompetentni.
ALE też nie należy wykluczyć, że albo kpią sobie albo mają w swoich szeregach
jakieś jednostki sabotażowe. Bowiem kto wykupi oprogramowanie antywirusowe,
gdy komputery sprzedawcy są kontrolowane z zewnątrz !

Jeszcze jest jeden problem. Teraz po kilku miesiącach postrzegłem, że czasem
(nie zawsze) klikanie z wycofaniem się albo na przykład na pasku zadań zwykłe
przełączenie okna, też przeniesienie focusu na pole formularza, powoduje, że
do mojego komputera w tej samej prawie chwili przychodzą jakieś (głównie z
numerów 83.24... ) transmisje np do: KERNEL32, do DLL32 do EXPLORER itp (to
można obejrzeć na logach firewalla) na różne porty. Z mojego komputera
oficjalnym drogami nic nie wychodzi przynajmniej JA nie mam takiej
rejestracji! ale w chwili kliknięcia coś przychodzi! Powstaje pytanie: skąd
Ktoś wie, że JA klikam ?

Na razie moge jedynie czynić wniosek, że te informacje musi przekazywac
oprogramowanie modemu SAGEM "swoim przywatnym korytarzem"!. Nie mam w tej
chwili mozliwości technicznych tzn. nie mam drugiego komputeram aby wykonać
jakieś bardziej precyzyjne elsperymenty w celu wyłapania "agenta
inwigilacyjnego" ale jeśli Ktoś ma tutaj jakieś doświadczenia to bardzo
jestem ich ciekaw.

Rundes