Re: specjalista 2

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 20 May 2005 - 21:49:24 MET DST

"Zbigniew Sikora" <zs@hor.net.pl> writes:

> Nie jest to takie proste, niestety. Podejrzewam, że mało kto testował
> zachowanie - jak to trafnie nazwał Przemysław - "systemów ogólnego
> przeznaczenia" pracujących jako router w warunkach solidnego dDoS'a. Takie
> maszynki nie są optymalizowane pod kątem obsługi ruchu IP i wiele osób już
> się zdziwiło zlecając obsługę takich rzeczy linuxowi.

Eee tam, zdziwilo. Trudno oczekiwac ze Linux na starym pececie (i w ogole
stary pecet - moze byc i nowy, tyle ze bez szyn PCI-X 133 itd) przeroutuje
600 Mbps. I to nawet przy pelnowymiarowych pakietach. Taka architektura
- byc moze zrobienie tego w jakims trybie real flat by troche pomoglo,
ale watpie czy roznica bylaby zasadnicza.

> Mają z tym problemy
> nawet mocne routery operatorskie.

To, czy one sa slabsze czy mocniejsze od konkretnego peceta to juz
kwestia punktu widzenia.

> Doświadczyłem tego z miesiąc temu, kiedy
> dwa serwery dedykowane w mojej sieci były ddosowane dość systematycznie.
> Podczas jednej z tego typu imprez jedynym remedium było wysłanie pakietów
> kierowanych do tego hosta do Null0 na routerze brzegowym sieci mojego
> dostawcy,

Np. Linux nie ma problemow z innym traktowaniem takich pakietow, nie trzeba
ich routowac do zadnego nulla.

--
Krzysztof Halasa