Re: specjalista

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Fri 20 May 2005 - 01:07:14 MET DST

Krzysztof Oledzki pisze:

> Neas <neas@neas.invalid> wrote:
> <CIACH>
> I teraz pomyśl chwileczkę, ile zajmuje zakładanie blokadny na kilkuset src
> i ile razy dzinnie coś takiego możnaby robić. Blokowanie danego hosta
> albo konkretnego portu jest jedynym rozwiązaniem, serio.

To nie jest żadnym rozwiązaniem, nie oszukujmy się. :) To tak jakby
przeciwdziałać włamaniom do sklepu z 50 oknami zamurowując te, przez które
ktoś się włamał. Fakt, przez to samo się nie włamie, ale któż rozsądny
będzie liczył na to, że złodziej będzie wystarczająco głupi żeby nie
skorzystać z innego?

Albo z innej strony -- po co istnieje ten ich dział bezpieczeństwa? Nie do
zgłaszania nadużyć jako takich, bo odsyłają z tym do abuse@. Nie do
zgłaszania DDoS-ów, bo nic z tym nie robią. Do zgłaszania ping -f? Też nie,
bo to w ogóle nie powinno być możliwe (kiedyś jeden technik 'zeznał', że na
icmp mają ustawione limity rzędu bodajże 300 kbps). Więc po co? Do
blokowania portów klientom i gadania głupot przez telefon? ;)

> <CIACH>
> Poradzić sobie można, jak atak idzie z kilu IP.

Oni sobie radzili przy dokładnie takich samych atakach, z przynajmniej setek
IP.

> Jak sobie coś takiego wyobrażasz? Pytam poważnie.

Przecież opisałem to w kilku postach w tym wątku. :)

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl