Re: Styk TPSA - LubMAN

Autor: Zbino <zewusunsmieci_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 19 May 2005 - 20:34:15 MET DST

> Mój post nie jest atakiem na jakiegokolwiek operatora.
> Przykre jest jedynie to że TPSA powoduje takie sytuacje że
> stworzenie bramki bezpośredniej na "uczciwych" zasadach
> wymiany ruchu jest praktycznie nie możliwe i styk 2 dużych
> operatorów realizowany jest za pomocą trzeciego ;-)

   Moim zdaniem wszyscy więksi operatorzy w Polsce powinni się skrzyknąć i
wyłączyć się jednocześnie od Tepsy. Obecnie zdecydowana większość treści w
Internecie znajduje się poza Tepsą. Teraz wszyscy operatorzy płacą tepsie
setki tysięcy złotych każdy - tylko po to, aby abonenci tepsy mogli zasysać
informacje od nich. Wyłączenie się od tpsa zmusiło by ją do wymiany ruchu z
innymi operatorami po jednakowych cenach dla wszystkich. Każdy by płacił np
telii czy atmanowi. Najzdrowszym rozwiązaniem we wzajemnych połączeniach
dużych operatorów powinno być to, aby płacił ten kto pobiera więcej ruchu
niż sam generuje. Zasada ta obowiązuje od kilku lat w ruchu telefonicznym w
Polsce. Niestety tepsa będzie broniła się rękoma i ogonem, aby nie dopuścić
do takiej sytuacji, gdyż na większości styków tepsa ma ruch niesymetryczny
(dużo więcej ciągnie niż generuje).
Zbyszek