Re: Co sądzicie o CDP czyli Crowley Data Poland?

Autor: Grzegorz Szczepanik <gszczepa_at_op.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 16:40:46 MET DST

ADR wrote:
> Zaczynam mieć złe przeczucia i z tego co czytam nie tylko
> ja.
>
> Sprawa dotyczy umowy, a dokładniej jej metody
> rozwiązania. Czy macie jakieś doświadczenie z Crowley'em,
> bo odnosze wrażenie że jestem kolejnym wydyma...
> abonentem. tz. Umowa jest tak spreparowana że po
> wnikliwej analizie można odnieść wrażenie że jedyną
> metodą rozwiązania umowy jest jej kontynuacja?
> Powstrzymuje się od komentarzy dając im jutro szansę na
> załatwienie rozwiązania umowy nie do rozwiązania. Póki co
> przestrzegam wszystkich przed lukratywnym łączem od
> [...]

Crowley w ogóle to jest ciekawa firma. Już kiedyś (około rok
temu) napisałem sporego maila na ich temat - możesz
poszukać. Jeśli chodzi o umowę to można wymusić umowę na
czas nieokreślony i ją rozwiązać. Obecnie jest to znacznie
łatwiejsze niż 2 lata temu. Ogólnie trzeba bardzo mocno
przyciskać handlowca (który co prawda nie jakichś znaczących
kompetencji ale może zadzwonić do osoby która je ma).

Crowley ma żałosną praktykę wysyłania faktur które
niekoniecznie powinny być w ogóle wystawione (bo np łącze
przejęła inna firma - tak było w moim przypadku). Ale
konsekwentne ignorowanie przyniosło efekty. Chociaż kiedyś
mi odcięli telefon ze względu na niezapłacenie faktury (była
zapłacona ale ich system ciągle miał przypisaną usługę
starej firmie która niepłaciła z prostego powodu że nie
istniała - w praktyce się tylko nazwa i własciciel zmieniła
ale problem był).

Ogólnie Crowley sprzedaje dobre łącza - ale tylko tak długo
jak nie ma problemów. Miałem problemy z łączem w jednej
lokalizacji. Przez jakiś czas działało wszystko OK ale w
pewnym momencie pojawiał się problem. Albo łącze nie
działało wcale, albo miałem straty pakietów na poziomie
kilkudziesięciu procent. Ewidentnie problem leżał w radiowym
łączu do stacji bazowej. Niestety przez kilka miesięcy nie
udało się rozwiązać problemu. Dorywczo sprawę załatwiono w
następujący sposób: pojawiała się awaria, zgłaszałem
problem, centrum utrzymania sieci potwierdzało zgłoszenie,
wysyłało serwis, serwis przyjeżdzał, wymieniał modem,
uruchamiał łącze od nowa. Stwierdzał że nie ma pojęcia co
się dzieje, kręcił anteną ("no bo musimy coś zrobić, żeby
nie było że nie robimy, ale jest dobrze i nie tutaj jest
problem, no ale wiecej i tak nie potrafimy"). Systemowego
rozwiązania problemu nie udało się doprosić.

Inną sprawą był stosunek serwisu do zapisów w umowie.
Zgodnie z umową czas reakcji wynosił 8h od zgłoszenia
awarii, czas usunięcia awarii wynosił 24h od zgłoszenia
awarii. Serwis interpretował to w ten sposób, że w ciągu 24h
od momentu kiedy dostali telefon od centrum utrzymania sieci ma
się pojawić na miejscu (zresztą tego czasu i tak nie udawało
się dotrzymać - inna sprawa że problem wynika z tego że
Crowley zaoszczędził i ma serwis obsługujący Kraków w
Katowicach, co powoduje że chłopaki z serwisu nieformalnie w
jedne dni pracują na Śląsku, w inne przyjeżdzają do Krakowa
i bardzo trudno ich przekonać do zmiany)

Pozdrawiam
Grzegorz Szczepanik