Re: awaria internetdsl Wroclaw

Autor: Tomasz Polus <tomaszpolus_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 14:51:44 MET

"Admin" <admin@omega.wroclaw.pl.invalid> wrote in message
news:slrncvpnoo.nk8.admin@pyro.tvk.wroc.pl...
[...]
> If informacja sprawdzona - backup zawiódł, czyli
> * przenumerowanie wszystkich portów w konfiguracji
> * przełączenie kanałów ATM'owych do innego routera
> + ich ew. renumeracja
> * ew. regeneracja plików konfiguracyjnych dla modemów
> * zmiana routingu w sieci (ew. dynamiczna, czyli mogła odpaść)

Na pewno współczuję adminom, bo mieli beznadziejny weekend
ale szczerze mówiąc mam w d... co oni musieli zrobić ręcznie
a co poszło z automatu. Zapłaciłem za łącze i nie chcę słyszeć
o tym, że nie działa przez cały dzień, bo ktoś zaniedbał swoje
obowiązki. Wypadałoby okresowo sprawdzać czy backupy jeszcze
działają... a oni tego najwyraźniej nie robili.
Jak mój system się zwali i klienci nie mogą z niego korzystać
to nikt mnie nie pyta czy musiałem przepisać wszystkie konfigi
ręcznie, czy postawić pół systemu od nowa, klientom po prostu
nie działa i to jest moja porażka.
A tym razem była to porażka adminów TPSA i to spora, bo awaria
trwała moim zdaniem strasznie długo.

Co więcej, nie usłyszałem z BOKu nawet oczywistego słowa "przepraszam",
jak również nikt do mnie nie oddzwonił, mimo że obiecali to zrobić
po usunięciu awarii. Wypadałoby nad tym również "nieco" popracować.

> Biorąc pod uwagę ile tych DSL'i działa w okoliach Wrocławia poszło całkiem
> szybko
> (jak na ręczną robotę)

Wg oświadczenia TPSA, awaria trwała od 11:45 do 2:40, czyli
15 godzin. To jest wg Ciebie "całkiem szybko"?

--
Tomasz Polus