Re: podłączenie do ICM i WIX

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 22:24:42 MET

wako1@op.pl wrote:
> Z TP idzie to raczej jakies 40% ale potem jest Aster jakies 30%
Strasznie sporo tego astera. Jesteś pewien że jego jest aż tyle? U mnie ruchu
do AS5617 jest około 10 razy więcej niż do AS12476. Zresztą, z AS5617
jest tak, że ile go nie kupisz, to jest go za mało. A tani to on nie jest.

> Nie jestem wielkim znawca, ale co mi dokladnie da samo podlaczenie
> download/upload ?
Both. Chociaż wszystko zależy od tego co komu rozgłosisz, co kto rozgłosi do
Ciebie i co będziecie na wzajem akceptować, prependować i jake ustawicie
metryki i localprefy.

> Podlaczenie (swiatlowod) to jest koszt raczej jednorazowy.
Ale niemały.

> Podobno Quagga sie dobrze sprawdza. Nie wydaje mi sie abym mial az taki wielki
> ruch 30Mbps dla mnie jest super wynikiem.
Quagga i PC jest OK do czasu, jak się chcesz bawić w Ethernet, a BGP jest
potrzebne w celu sensownej dystrybucji ruchu. Jeżeli ma być coś więcej - np. ATM
to pojawia się mały problem, chociażby z kartami na singlemode. Dodatkowo, nie da
sie ukryć że jednak Cisco, Juniper czy inne "dedykowane" rozwiązania zapewniają
dużo większą stabilność niż PC+Quagga.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--