Re: podłączenie do ICM i WIX

Autor: <wako1_at_op.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 20:10:50 MET

> Robiłeś statystyki, do jakich ASów idzie większość ruchu od Ciebie? Jeżeli
> jest to AS5617 to o bezpłatnym peeringu zapomnij.

Z TP idzie to raczej jakies 40% ale potem jest Aster jakies 30%

> I co dalej? Łącza z BGP też troszkę kosztują. Samymi peeringami wszystkiego
> nie załatwisz. Upliki musisz mieć na zagranicę, TPNET, PIONEER, etc.

Nie jestem wielkim znawca, ale co mi dokladnie da samo podlaczenie
download/upload ?

> W praktyce wygląda to tak:
> "ICM-IXP zrealizowany jest w technologii ATM.
> Wszyscy operatorzy przyłączeni są za pomocą portów ATM
> (OC-3 lub OC-12) lub PVC/PVP w sieciach ATM."
>
> Wychodzi zatem na to że musisz do nich dociągnąć światłowów albo wykupić
> od kogoś tranzyt po ATM.

Podlaczenie (swiatlowod) to jest koszt raczej jednorazowy.

> Dlaczego? Jest to zazwyczaj dość spory koszt.
Podobno Quagga sie dobrze sprawdza. Nie wydaje mi sie abym mial az taki wielki
ruch 30Mbps dla mnie jest super wynikiem.