Re: "Polska dla Opornych" czyli dostep do "polskich zasobow" + charakterystyka ruchu

Autor: Grzegorz Janoszka <Grzegorz.Janoszka_at_S-P-A-M--N-I-E.pro.onet.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 12:09:24 MET DST

On Wed, 20 Oct 2004 23:13:13 +0200 I had a dream that Robert Borkowicz <Robert_Borkowicz@wp.pl> wrote:
> Ciekaw jestem jak tam zapewniacie sobie dostep do POLSKICH ZASOBOW.

Różnie, oczywiście wszystkie przychodzą w głównym łączu, a większość
ludzi ma takowe, dodatkowo peeringi z niektórymi lokalnymi AS'ami.
Bardzo fajną rzeczą jest podpięcie się do sieci akademickich z dostępem
tylko do ich zasobów. Np. Cyfronet krakowski podaje na tacy wszystkie
krakowskie uczelnie, Onet, Interię i kilka innych sieci, a ceny ma
bardzo konkurencyjne. Oczywiście mówię tu o komercyjnej części sieci
Cyfronetu.

> Czy bylibyscie w stanie pokusic sie o estymacje.. ile w ramach ruchu
> "biegajacego" po Waszych laczach to:

Zależy od rodzaju firmy.

> a. Polska (polskie ASy)

Ja bym to podzielił na zasoby "akademickie" czyli dostępne przez many
edukacyjne i pozostałe. IMHO 1/4.

> b. tp (AS "Tepsy")

nawet do połowy, jak masz lepsze tam łącze i masz dużo ssaczy w sieci

> c. Zagranica (zagraniczne ASy)

do połowy

To wyżej to IMHO typowe dla ISP, ale np. dla firmy udostępniającej
content czysto polski (np. portal) to wygląda zupełnie inaczej
(zagranica jest dużo mniejsza).

--
Grzegorz Janoszka			odpowiadając POPRAW adres