"Polska dla Opornych" czyli dostep do "polskich zasobow" + charakterystyka ruchu

Autor: Robert Borkowicz <Robert_Borkowicz_at_wp.pl>
Data: Wed 20 Oct 2004 - 23:13:13 MET DST

Witajcie Grupowicze,

Moze to troche pompatyczne na tzw. "dzien dobry", ale ze wzgledu na fakt
iz ze mnie zupelny zoltodziob na tej grupie, chcialem przywitac
wszystkich troszczacych sie o POLskie IP.

Hmmm.......... wiec:

Tak sie sklada ze Warszawiak ze mnie [ups nie wiem czy to powod do
chwalenia sie].
Zyjemny sobie tu w calkiem milej atmosferze.. mamy jak wymieniac ruch
miedzy sieciami (latwe prywatne peering'i w obrebie site'ow takich jak
np. LIM).. czy chociazby nasz mily WIX.

Ale przeciez Polskie IP to nie tylko Warszawa [pozdrowienia dla Krakowa
;) ]... przeciez mase uzytkownikow i content'u zaszyte jest w roznych
miastach calej polski.

Ciekaw jestem jak tam zapewniacie sobie dostep do POLSKICH ZASOBOW.

  - Czy peer'ujecie (jesli tak to gdzie) z innymi polskimi sieciami?

  - Czy kupujecie "polske" (czyli dostep do polskich ASow) od kogos na
rynku?

  - Czy kupujecie ja w tzw. bundle'u razem z dostepem do TP?

  - Czy kupujecie "polske" razem z TP lub "zagranica" od kogos na rynku?

Sorry jesli to trywialne pytanie.

Mam nadzieje ze nie pogonicie mnie z tej grupy. Wydaje mi sie ze te
aspekty sa dosc istotne dla wszystkich grzebiacych sie w polskim IP, a
lepsze zrozumienie tematu (czemu ma sluzyc ta dyskusja) byc moze sprawi
iz bedzie on jeszcze lepszy... szybszy.... ;-)

Jak wspomnialem wiem.. (albo wydaje mi sie ze wiem) jak to "dziala" w
przypadku sieci w Warszawie (chyba ze koledzy zmienia moj poglad na ten
temat), ale strasznie ciekaw jestem jak radzicie sobie z tym gdzies w
Polsce.

Pytanie to kieruje do wszelkich sieci. Ciekaw jestem jak robia to ASK,
mali ISP czy tez znaczacy polscy gracze.

Ciekaw jestem rowniez jaki wg. was jest udzial ruchu "polskiego" w
ramach Waszych lacz.
Czy bylibyscie w stanie pokusic sie o estymacje.. ile w ramach ruchu
"biegajacego" po Waszych laczach to:

        a. Polska (polskie ASy)
        b. tp (AS "Tepsy")
        c. Zagranica (zagraniczne ASy)

Z gory serdeczne dzieki za odpowiedzi i chec podzielenia sie swymi
doswiadczeniami i uwagami.

Wiec... zapraszam do dyskusji ;-)

Pozdrawiam,
Robert