Re: Problemy z eNom

Autor: Marcin Sochacki <wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl>
Data: Thu 07 Oct 2004 - 09:36:50 MET DST

Przemyslaw Frasunek wrote:
> jakies 4 lata temu zarejestrowalem kilka domen w enom.com. Domeny byly
> co rok odnawiane, az do 2004 r. Kiedy kilka dni temu, probowalem
> odnowic domene, okazalo sie, ze moj login i haslo nie
> dzialaja. Kontakt z eNomem nie przyniosl rezultatu. 1 pazdziernika
> domena sie przeterminowala i jej delegacja zostala przeniesiona na
> DNSy eNomu. Na maile z prosba o umozliwienie przedluzenia lub
> transferu nie odpowiedzieli. Co gorsza, poslugujac sie moimi danymi
> osobowymi, ktos zarejestrowal 28 wrzesnia podobna domene, tyle ze
> w TLD .info.

Jeśli dane były widoczne w whoisie, to każdy mógł to zrobić (choć
oczywiście nielegalnie, skoro to nie byłeś Ty). Rejestrator powinien mu
po sprawdzeniu zablokować domenę. Natomiast fakt, że przepisują domenę
na siebie zamiast zwrócić ją do puli wolnych jest jak sądzę złamaniem
reguł ICANN.

> Co w takiej sytuacji moge zrobic? Zglosilem zazalenie, uzywajac
> formularza Internicu, ale watpie, zeby zrobili cos ponad przekazanie
> problemu do eNomu.

ICANN odpowiada za rejestratorów, nie wiem czy ten formularz na
Internicu jest właściwy (chyba że różni się tylko nazwą, a sens jest ten
sam).

Wanted