Re: Co się dzieje z neostradą?

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 19:09:42 MET DST

Tomasz Torcz <zdzichu@irc.-spamu.nie.chce-.pl> wrote:
> Dzięki, Krzysztof, za post o treści:

> Bo tym pierwszym hopem jest neostradowy router, który z jednej strony
> ma ethernet z MTU 1500, a z drugiej ma 1492. PMTU discovery nie
> zadziała, jeśli ktoś zablokuje sobie przychodzące od własnego routera
> ICMP Fragmentation Needed.

Cały problem polega na tym, że to ICMP Fragmentation Needed idzie raczej w drugą
stronę. Nawiązujesz połączenie TCP ze zbyt dużym MSS, bo nie wiesz że po
drodze jest coś co nie przesyła pakietów o rozmiarze 1500 bajtów. Serwer
zaczyna coś do Ciebie wysyłać i dostaje albo i nie stosowny komunikat ICMP.
Jak nie dostanie to koniec zabawy ;-)

> Dlatego niektórzy muszą wymuszać MTU 1492 zamiast zdawać się na
> standardowe mechanizmy.
Można też poprawiać pakiety TCP SYN na routerze.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Olędzki